Witaj Na Moim Blogu ! ! !

Hej mój blog jak sama nazwa wskazuje jest o koniach. Jest na nim mnóstwo ciekawych rzeczy i wpisów na temat koni np:

* Kawały o koniach

* Informacje na temat koni

* Ciekawostki na temat koni

* I wiele innych rzeczy



Miłego czytania !!
Licze na komki ;)

wtorek, 31 stycznia 2012

koń oldenburski

Koń oldenburski- jedna z ras koni, wyhodowana w XVII wieku,

Najcięższa spośród niemieckich ras gorącokrwistych. Umaszczenie zwykle skarogniade, kare lub gniade, rzadziej kasztanowate czy siwe.



  • pokrój - nowoczesny koń sportowy z cechami wskazującymi na uszlachetnianie rasami lżejszymi
  • głowa - o profilu prostym lub lekko garbonosym
  • szyja - dobrze uformowana i osadzona
  • łopatki – długie, skośny,
  • kłąb - mocny
  • średniej długości, czasami nieco miękki grzbiet
  • zad - lekko ścięty, muskularny
  • kłoda – szeroka i głęboka
  • kończyny – suche, silne
  • dobra mechanika ruchu we wszystkich chodach

 Wysokość: 165 - 175 cm.
Historia, pochodzenie
Początek rasie dał ogier półkrwi Kranich i klacze fryzyjskie. Później sięgnięto po konie hiszpańskie, berberyjskie, neapolitańskie i półkrwi angielskiej. W XIX w. do krzyżowania zastosowano reproduktory pełnej krwi, hanowerskie, normandzkie i Cleveland Bay i uzyskano ciężkie konie kareciane (karosjery).
Hej Przepraszam że tak długo nie pisałam ale nie miałam czasu wcześniej byłam chora i niepozwalali mi wstawać z łóżka a później przyjechał do mnie kuzyn i cały czas coś wymyślała albo nie dopuszczał mnie do komputera.. : /  Teraz bedę pisała więcej jeśli nic mi nie przeszkodzi  :p



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz