Witaj Na Moim Blogu ! ! !

Hej mój blog jak sama nazwa wskazuje jest o koniach. Jest na nim mnóstwo ciekawych rzeczy i wpisów na temat koni np:

* Kawały o koniach

* Informacje na temat koni

* Ciekawostki na temat koni

* I wiele innych rzeczy



Miłego czytania !!
Licze na komki ;)

poniedziałek, 24 października 2011

STOP wyworzeniu koni na rzeź

wchodźcie na te strony tam możecie przeczytać więcej o tym jak można pomóc konią oddawanym na rzeź
http://www.viva.org.pl/index.php?id=co_mozesz
http://www.puellanova.pl/1236,0,-Konie-wywozone-na-rzez-8211-mozesz-im-pomoc.html

Każdego roku około 50 000 koni zostaje wyeksportowanych z Europy środkowo-wschodniej do Włoch, Francji i Belgii na rzeź. Handel nimi jest jednym z najokrutniejszych i najmniej uregulowanych procederów w Europie.
Polska jest największym eksporterem koni na mięso na naszym kontynencie. Jeszcze dziesięć lat temu w Polsce żył milion koni, a obecnie ich liczba zmniejszyła się do 500 000. Co więcej, każdego roku kilkadziesiąt tysięcy koni opuszcza nasz kraj, by zostać zarżniętych na mięso. 90 procent z nich trafia do Włoch, a pozostałe 10 do Francji i Belgii. Wywożone z Polski konie czeka bardzo długa podróż. Jednym z najodleglejszych miejsc przeznaczenia jest Sardynia oddalona o 2 500 km, co oznacza 95. godzinną podróż. Drogi, którymi podróżują, są często pełne dziur, a kierowcy jadą zbyt szybko.
Modlitwa konia oddanego na rzeź
Mój wiatronogi Boże koni!
Czy ty naprawdę widzisz wszystko?
Strach, ból i głód, i krew, i śmierć?
Nie ma nikogo z mojej stajni
i nie znam drogi na pastwisko
Bardzo się boję...
Panie mój!
Tutaj tak ciasno jest i ciemno...
I taki bardzo jestem sam,
Choć tyle koni jedzie ze mną.
Boże z ogonem bujnym i grzywą gęstą,
Ja przecież jestem,
Przecież byłem na Twoje podobieństwo!
Nikt by w to teraz nie uwierzył ,
Nic z tego nie zostało...
Czterokopytny Boże!
Spraw, by umieranie nie bolało!
Jeszcze o jedno Cię poproszę
Nim wszystko będzie końcem -
Niechaj na przekór wyśnię sen,
Że galopuję w słońce
I pędzę wprost w promieni blask...
Pękają chmury w niebie...
A ja - nie czuję więcej nic...
I mknę ...
i gnam ...
do Ciebie!

Oddawnie koni na rzeź jest nienormalne. Co roku tyle koni cierpi tylko dlatego że na świecie żyja tacy ludzie, którzy zarabiają cierpieniem tych pieknych stworzeń. Ciekawa jestem jak czuli by się ci, którzy biorą w tym udział gdyby to ich tak wieziono w ciasnych przyczepach po krzywych drogach, gdyby to ich mieli zabić i przerobić na mięso. Ludzie którzy tak postępują są chorzy ! ! ! 
Jeśli jestś tego zdania co ja to wstaw to na swojego bloga lub konto na zapytaj.com.pl



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz